KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI

SSS


  • Aradığım Yayınları Nasıl Bulabilirim?

Tüm kütüphane hizmetleri Yordam kütüphane otomasyon programı ile yürütülmektedir. Bu programı kullanarak tüm kütüphane kataloğunu tarayabilir, koleksiyonlarımıza en son eklenen yayınları görebilirsiniz. Ayrıca bu sistemle; Tüm kullanıcılarımız web üzerinden kendi üzerlerindeki bilgi kaynaklarının süresini uzatabilir, kendi üzerlerindeki yayınları takip edebilir, basit ve gelişmiş katalog taraması yapabilir. Üzerlerindeki yayınlar cezaya girmeden önce düzenli olarak uyarı e-postası alabilir.

Arkadaşımın  Kimliği ile Ödünç Kitap Alabilir miyim?

Üyeler yalnız kendi kimlik kartları ile bilgi kaynağı alabilirler. Başka bir okuyucu adına işlem yapılamaz.

  • Benim Kitaplarımı Arkadaşım İade Edebilir mi?

Evet.

  • Bilgi Kaynağı Zarar Gördü/ Kaybettim Ne Yapmalıyım?

Kütüphaneye başvurmalısınız. Bilgi Kaynağının Aynısı / Fiyatı alınır. Kitabın iade tarihi gecikmiş ise buna gecikme cezası da eklenir.

  • Bir Dergi Kütüphane'de var Görünüyor, Fakat Rafta Bulamıyorum?

Tüm süreli yayınları raflarda bulamayabilirsiniz, çünkü aboneliklerimizin %95 sadece elektroniktir. Bunlara, kampüs içinden veya kampüs dışından internet üzerinden ulaşabilirsiniz.

  • Ayırtma işlemi nasıl yapabilirim?

Tarama sonucunda, bir materyalin detay kaydı kontrol edildiğinde materyalin statü kısmında bir tarih var ise materyalin bir başka kullanıcı tarafından ödünç alındığı ve ilgili tarihte iade edileceğini anlaşılır. Eğer materyal ödünç alınmış ise "Ayırt" butonu aktiftir. Ayırtma işlemi, ayırt butonu tıklanıp ‘’ Ayırtma işleminiz yapılmıştır. Eser iade edildiği anda size bildirim/sms/eposta gönderilecekti’’ ifadesiyle ayırtma işlemi gerçekleştirildiğini görebilirsiniz.

  • Yer Numarası Nedir?a

Bilgi kaynağının raflarda yer aldığı numaradır.

  • Cezalar ve Ücretler

Gecikme Cezaları Yönergemize uygun şekilde uygulanır.

  • Çalışma Saatleri Nedir?

Kütüphanemiz eğitim-öğretim döneminde hafta içi 08.00 – 17.30 saatleri arasında açık bulunmaktadır.

  • Dergilerin Eski Sayıları Nerededir?

Son yıla ait eski sayılar, süre yayın raflarının altında, daha eski yıllara ait sayılar ise arşivde yer almaktadır.

  • Geciktirme cezasına kütüphanenin açık olmadığı       günler de dahil mi?

Kütüphanenin kapalı olduğu günler öncesinde iadesi dolan bilgi kaynakları iade edilmez ise araya kütüphanenin kapalı olduğu gün bile girmiş olsa ceza kapalı günleri de kapsayacak şekilde artmaya devam eder. Onun dışında iade tarihi kütüphanenin kapalı olduğu veya resmi bir tatil gününe denk geliyorsa sistem ceza yazmaz. Başkalarının yararlanma hakkını ihlal etmemek ve ceza ödememek için üzerinizdeki bilgi kaynaklarını lütfen zamanında iade ediniz.

  • ILL Nedir?

Kütüphane koleksiyonlarında bulunmayan bilgi kaynaklarının, diğer kurumlardan, bu kurumların ödünç verme kurallarına bağlı olarak sağlanmasıdır. Kitap isteklerinin geliş süresi ortalama 2-5 gün, makale isteklerinin ise 1-10 gündür. Detaylı bilgiyi, Kütüphanemiz / ILL Belge Sağlama bölümünde bulabilirsiniz.

  • ISBN / ISSN Nedir?

Kitap ve süreli yayınların, kendilerine ait uluslararası tek bir numaraları vardır. Kitaplar için; ISBN (International Serial Number of Books), süreli sayınlar için; ISSN (International Serial Number of Serials).

  • Kaç Kez Süre Uzatımı Yapabilirim?

Başkası tarafından ayırtılmamışsa 2 kez.

  • Kampüs Dışı (off campus) Hizmetten Nasıl Yararlanırım?

Elektronik dergi ve veri tabanlarına kampüs dışından erişim bilindiği gibi kütüphanemizin abone olduğu süreli yayınların elektronik versiyonlarına ve lisanslı veri tabanlarına erişim firmalar ile yapılan lisans anlaşmaları gereği erişim sadece IP adresi kontrollü sağlanmaktadır. Çalışma saatleri dışında ve tatil günlerinde bu servislere kampüs dışından ticari internet servis sağlayıcıları üstünden erişebilmek için öğrencilerimizin Öğrenci numaraları ve TC kimlik numaralarını, akademik ve idari personelimizin ise e-posta adreslerini ve TC kimlik numaralarını [email protected] adresine iletmeleri gerekmektedir.

  • Kampüs dışından kütüphane kataloğuna erişebilir       miyim?

Ana sayfada yer alan “Hizmetlerimiz” sekmesinde Online Katalog Taramayı kullanarak veya https://kutuphane.toros.edu.tr/yordambt/yordam.php adresinden kütüphane kataloğunu tarayabilirsiniz.

  • Katalog taramasını nasıl yapabilirim?

Kütüphanemizle ilgili katalog taramalarınızı kütüphane web sayfasındaki Hizmetlerimiz sekmesindeki Online Katalog Tarama veya https://kutuphane.toros.edu.tr/yordambt/yordam.php  adresinden yapabilirsiniz. Kütüphane koleksiyonu yazar, kitap adı, konu vb. kriterlerden taranabilmektedir. Taramalar çok spesifik konulardan, İngilizce konu başlıklarının birleştirilmesiyle veya bir LC Sınıflama Numarası ile de yapılabilmektedir.

  • Kitaplar Raflara Nasıl Bir Düzen İçinde Diziliyor?

Amerikan Kongre Kütüphanesi Sınıflama Sistemi (LC)uygulanmaktadır. Kitaplar, açık raf esasına göre konu bazlı

Yer numarasını oluşturan ilk harf ana konuyu belirler. Yanına gelen diğer harf, buna bağlı bir alt grubu belirler. Daha sonraki numerik grup, ana konuya bağlı üçüncül alt grubu belirler.

Bunu takip eden grup yazar soyadına göre oluşturulur. Son bölüm ise kitabın basım yılını belirler.

  • Koleksiyona Yeni Eklenen Bilgi Kaynaklarını Nasıl İzleyebilirim?

Yeni gelen bütün bilgi kaynaklarını https://www.toros.edu.tr/icerik/kutuphane-ve-dokumantasyon-daire-baskanligi-koleksiyona-yeni-eklenen-yayinlar  adresinden takip edebilirsiniz.

  • Kütüphane veri tabanlarına nasıl ulaşırım?

Kütüphane veri tabanlarına kütüphanenin web sitesinden ulaşabilirsiniz.. Ayrıca kütüphane ana sayfasında Hakkında kısmında bulunun EKUAL Keşif tarama çubuğunda arama yaparak tüm veri tabanlarını tarayabilirsiniz.

  • Kütüphane’ de Bilgisayarımı ve Çantamı Bırakabilir miyim?

Evet. Kimlik karşılığı anahtar alarak kütüphane içindeki emanet dolaplarını kullanabilirsiniz.

  • Kütüphanede Internet’ten faydalanabileceğim bir  yer var mı?

Evet, okuma salonlarımızdaki mevcut bilgisayarları çalışma saatlerimiz dahilinde sınırsızca yaralanabilirsiniz ayrıca taşınabilir bilgisayarlarınızla kütüphane binasının her bölgesinde kablosuz internet bağlantısıyla internete bağlanabilirsiniz.

  • Kütüphaneye bağışta bulunabilir miyim, nasıl?

Bağış politikamız doğrultusunda bağışta bulunabilirsiniz.

  • Neler Multimedya Kapsamına Girer?

DVD, VCD ve herhangi bir kitap süreli yayın eki olmayan yayınlar (film, müzik, e-kitap, bilgisayar programları, belgeseller vb.)

  • Neler Referans (Danışma) Kaynağı Kapsamına Girer?

Ansiklopedi, biyografi, sözlük, harita, elkitabı, basılı dergi türündeki kaynaklardır. Bunlar Kütüphane içi kullanımla sınırlıdır.

  • Rezerv koyduğum materyallerin gelip – gelmediğini nasıl öğrenebilirim?

Rezerv ettiğiniz materyallerin iadesi yapıldığı anda sistem tarafından size e-postayla bildirilecektir. Materyalleriniz, size gelen e-posta tarihinden itibaren 3 gün süreyle Ödünç Verme Bankosunda bekletilir, alınmadığı takdirde tekrar rafa çıkartılır.

  • Süre Uzatma İşlemi İçin Bilgi Kaynağını Kütüphaneye Getirmem Gerekiyor mu?

Başkası tarafından ayırtılmamış ise getirmeye gerek yoktur. Anasayfadaki "Kullanıcı İşlemleri" bölümünden giriş yaparak uzatma işlemini yapabilirsiniz.

  • Süreli Yayınları Ödünç Alabilir miyim?

Güncel dergi sayıları ve eski yıllara ait ciltler ödünç alınamaz.

  • Uzatma işlemi nasıl yapılır?

İnternet üzerinden uzatma işlemi yapmak, üzerinizdeki yayınları görmek için ana sayfadaki "Kullanıcı İşlemleri" kısmından hesabınıza giriş yaparak uzatma işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

  • Veritabanları Ne İşe Yarar?

Veritabanları, içinde bilimsel çalışmaların yeraldığı veri havuzlarıdır. Arayüz özelliklerine bağlı olarak çeşitli taramalar yapmak mümkündür. Kütüphane web sitesinde Veri tabanları altından erişebilirsiniz.

  • Veritabanlarına Yurtlardan Ulaşabilir miyim?

Veritabanlarına kampüs içi her ortamdan ve dolayısıyla yurtlardan, direk olarak ulaşabilirsiniz.


Öğrenci Bilgi Sistemi

Hazırlık Bilgi Sistemi

Dış İlişkiler

Kalite Yönetim Sistemi

Bologna Bilgi Paketi

Kalite Güvence Sistemi